Lucca/ Pisa

17 februari 2017 - Pisa, Italië

Om 08:45 uur vertrokken we naar Lucca met de bus. Dit is een stad die helemaal omringd is door een muur. Hier aangekomen hadden we 2 uur vrije tijd. Ik zelf vond Lucca een somber en saai stadje, maar het weer hielp ook niet mee het was namelijk grijs en grauw weer. In de zomer schijnt het hier levendiger te zijn en zijn hier vele festivals met bekende artiesten. Nadat ik geluncht had met een groepje was het alweer tijd om terug te lopen naar de bus en reden we door naar Pisa. Hier zagen we de beroemde scheven toren van Pisa. Je zag veel mensen de welbekende foto's maken waarbij ze de toren tegen houden. We hadden hier 1 uur vrije tijd. Nadat ik genoeg foto's had zijn wij gaan kijken voor een restaurantje voor in de avond te eten met de klas. Na Pisa zouden wij eigenlijk met de bus afgezet worden bij het hotel, maar dit lukte niet want je mag de stad niet in met de bus. Dus uiteindelijk zijn we met 2 taxi's naar hotel Bologna gebracht. Toen we opgefrist waren zijn wij met de LVD klas in een restaurant in de buurt voor de laatste keer samen gaan eten. De rest ging in de avond nog op stap, maar ik wou uitgerust zijn voor de terugvlucht de volgende dag en ben terug naar het hotel gegaan.